Prispevek je pripravila vzgojiteljica Irena Pelko.
V okviru dejavnosti v TEDNU OTROKA je bila izvedena tudi ČUTNA POT. Njen namen je bil otroke spodbuditi k občutenju, prepoznavanju, zaznavanju, spoznavanju različnih materialov, snovi, zvokov… preko vseh svojih čutil. Ob takšnem učnem okolju so se otroci soočili z različnimi situacijami sprejemanja in doživljanja okolja, spoznavanja novih materialov, izražanja svojih občutij, eksperimentiranja, povezovanja, predvidevanja, sklepanja, razmišljanja in spoznavanja novih pojmov.
Čutna pot je bila sestavljena iz petih delov, glede na naše zaznavanje: tip, sluh, okus, vonj in vid.
Na hodniku (čutilo: koža) :
- so bili postavljeni veliki okvirji z materiali kot je lubje, keramične ploščice, kamenje, polnilo za vzglavnike, po katerem so se otroci sprehajali in preko stopal občutili lastnosti materialov.
- Na vrvi so bile obešene vrečke z različno vsebino (smrekove vejice, balončki, plišasta igrača, kocke…). Te so otroci tipali z rokami – najprej z zunanje strani, nato pa so segli z roko še v vrečko in otipali predmet, ter ga skušali opisati in prepoznati.
- Tunel iz kartonske škatle, prepleten z različnimi trakovi, je služil za občutenje s celim telesom. Med tem, ko so se otroci plazili skozenj, so jih trakovi božali po obrazu in telesu.
Na terasi smo imeli postavljen šotor in v njem blazine, kjer so se otroci udobno namestili in se sprostili ob zvokih šumenja morja in oglašanju kitov . Nenavadno okolje in zvok sta na otroke naredila močan vtis (čutilo: uho).
V igralnici 3 (Želvice) smo si ogledali kratko risanko na temo mešanja barv brez zvoka. Kljub temu, da otroci niso slišali glasu in dodatnih zvočnih efektov, so risanko pozorno gledali (čutilo: oko).
Pri okušanju okusov so otroci prepoznali vse štiri okuse: sladko – jagodni sok, grenko – črna čokolada, kislo – limonin sok, slano – sol. Kot zanimivost – grenka čokolada je šla prav tako v tek kot običajno njena različica sladka mlečna čokolada J (čutilo: jezik).
Pri vonjanju različnih vonjav so prav vsi svoje noske nastavljali in vonjali: kavo, mandarino, meto, kamilice… (čutilo: nos).
Pri vseh teh postajah pa smo skupaj ugotavljali, katero čutilo trenutno uporabljamo in to tudi grafično prikazali.
Čutno pot so preizkusili otroci iz prvega starostnega obdobja (Medvedki, Sovice in Želvice), teden dni kasneje pa tudi otroci drugega starostnega obdobja (Metuljčki, Miške, Čebelice in Zmajčki). Otroci so s svojim zanimanjem, otroško radovednostjo in radoživostjo pokazali, da je takšen način učenja in sprejemanja informacij še kako dobrodošel!